بی سوادی انصار امام احمدالحسن کذاب
بی سوادی انصار امام احمدالحسن کذاب

بی سوادی انصار امام احمدالحسن کذاب

معرفی اجمالی احمد بصری

معرفی اجمالی احمد بصری
پس از بیان مختصری از زندگینامه این مدعی ، به برخی از دیدگاههای او می پردازیم.
احمد بن اسماعیل، درسال 1970 م (1349 ش)، در شهر بصره عراق متولد و زندگى کرده و تحصیلاتش را تا لیسانس و اخذ مدرک مهندسی معمارى ادامه داده است.
 ادعا دارد که  در اواخر سال 1999 م(1378 ش) و در سن 29 سالگی ، به امر امام مهدى (علیه السلام)،به نجف هجرت کرده و گمان نمود روش تدریس در حوزه‌ی علمیه داراى خلل علمی  است. اودر طی سال‌های حضورش در نجف، با حوزه در تماس بوده، اما در آن تحصیل نمی‌کرد.  وبه زعم یارانش در سال 2002 میلادی (1381 ش ) ،و پس از دیدن حضرت مهدی (علیه السلام) در رویا و خواب های متعدد ، به اصلاح امور پرداخته است.
ادعا نموده اند که پس از نشر دعوت مخفیانه و ایمان آوردن تعدادی  از افراد ، امام مهدى (علیه السلام) دستور دادند که احمد بصری آشکارا به مردم اعلام کند که او فرستاده‌ی حضرت مهدى (علیه السلام) است و مسیر ایشان براى دعوت مردم، در ماه جولای سال 2002 موافق با ماه جمادى اول سال 1423هجرى در نجف اشرف آغاز شد. 
در آغاز دعوت، بین سال‌های 1999 تا 2002 ( 1378 -1381 ش) و قبل از علنى شدن دعوت، او در اصلاح(به گمان خود) حوزه‌ی علمیه نجف، مبادرت به فعالیت‌هایی با عنوان  اصلاح علمی و اصلاح عملی ( اصلاح مالی حوزه) نمود.
مریدانش معتقدند که با  انتشار کتاب  (الطریق الی الله؛  اصلاح علمی ؛ و با امر به معروف و نهی از منکر علمای عراق ! اصلاح عملی خود را آغاز کرد و در بیانیه اش برای مریدانش می گوید:
((و روزها و ماه ها گذشت و تقریباً سه سال گذشت، نه یاری و نه یاوری از طلاب حوزه ی علمیه داشتم،....و بعد از چند ماه، اعلان کردم که من از طرف امام مهدی (ع) فرستاده شده ام و با ایشان ارتباط دارم.
....و این در ماه جمادی الأول سال 1423 هـ.ق بود ……..و در سال 1424 هـ.ق و در ماه جمادی الأول عده ای از این مؤمنان آمدند و با من تجدید بیعت کردند و از خانه‌ام خارجم ساختند و دوباره دعوت را آغاز کردم.
و دو روز آخر از ماه رمضان از سال 1424 هـ.ق امام مهدی (ع) به من امر فرمود که خطابم را متوجه اهل زمین کنم و هر فرقه را با توجه به ویژگی‌هایش بر حسب اوامر امام (ع) مورد خطاب قرار دهم و در روز سوم شوال (مطابق 17 آذر 1381) امام مهدی (ع) به من امر فرمود که انقلاب بر علیه ظالمان را علنی کنم و به بررسی راهکارها بپردازم و کارهای لازم را به سرعت انجام دهم ...)) 
او خود را با چهار واسطه ، فرزند حضرت مهدی (علیه السلام)  ، یمانی زمینه ساز ظهور  ،خلیفه و جانشین بعد از حضرت مهدی (علیه السلام)، وارث علوم اهل بیت (علیهم السلام)   ، دابة الارض دوم ( که در آخرالزمان وقبل از حضرت علی (علیه السلا م)  می آید.)  ، یکی از سیصدو سیزده یار حضرت مهدی (علیه السلام)  دانسته و معتقد است که  امر رجعت بعد از تمام شدن حکومت 12 مهدی ،که جانشین حضرت مهدی (علیه السلام) بوده اند و اولین این مهدیین ،احمد بصری می باشد ،رخ خواهد داد. 
همچنین علم اصول،فلسفه،منطق ، رجال و سند شناسی را بدعت می داند .  و اگر چه مردم قبل از اعلان دعوت این فرد موظف به تقلید از مراجع بوده اند لکن بعد از آن ، تقلید از مراجع را جایز نمی داند و خود را تنها پاسخ گو معرفی نموده است .  در میان مراجع تنها به امام خمینی (ره ) و شهید سید محمد صدر -صاحب موسوعه امام مهدی- (علیه السلام)،احترام می گذارد. که البته این مطلب با توجه به دیگر عقاید او، برای مریدانش نیز حل نشده است . 
لازم به ذکر است که ، تمامی کتاب های نوشته شده در انتشارات (انصار الامام المهدی ) مورد تایید احمد بصری بوده و آنها را ملاک دعوت خود می داند.  از این روی یکی از راههای به دست آوردن ادله دعوت و پاسخ به پرسش ها را، کتب چاپ شده توسط انصار می داند.

نظرات 2 + ارسال نظر
زمانی سه‌شنبه 24 شهریور 1394 ساعت 21:49

سلام علیکم
لطفا در تایپ جوا ب های خود دقت کنیدکه اشکال نداشته باشند
ممنون اززحمات شما
من که خیلی استفاده کردم
اجرکم عندالله ورسوله واولیائه

سلام ممنونم

موسای زمان چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 00:34

پسرجان! من هرچقدر تحقیق کردم، به یقین نرسیدم که این جریان کذب است یا صدق! بعد شما با عنوان عاشقان امام عصر این مطالب را بی مهابا بیان میکنی در حالیکه ممکن است ایشان فرستادۀ حقیقیِ امام باشد؟! شما چند بار امام مهدی به ملاقاتتان آمده، ای عزیز گرامی؟ چندبار ایشان احمدالحسن را کذب خوانده؟بهتر است بدانی اگر فکرمیکنی شیعه هستی و هنوز امام به ملاقاتت نیامده، باید اندکی(بسیاری) در شیعه بودنت شک کنی.

ممنونم عزیزدلم از نصیحت شما انشاالله. اما حقییر در مورد این فرد کذاب تحقیق کردم ودروغگوی اشکار این شخص بر امامان(ع) برکسی پوشیده نیست نظر شما هرکسی ادعای امامت کرد اونم تصمیم داراعتقاد مردم رابه بیست وچهار امام تغییربدهد یک ادعای خنده دار و همه علما از اصحاب امامان (ع) تاعلمای معاصرهمه را فرعون زمان معرفی میکنند واعتقاد دارندعلماحق احمددجان را پنهان کرده اند ما بشین واینها رو رد نکنیم! چند سال پیش شاید سال1390 بود در نیمه شعبان 25 نفر ادعای امامت کردند وهمین الان چند نفر این ادعا رو دارند بشین حضرت صاحب بیاد اینهارو رد کنه اعتقاد شیعیان علی(ع) را به مسخره بگیریم وای عجبا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد